Ruilen, Retourneren & Klachten

 

 

Contact:

Je kunt contact met ons opnemen via:

Mail: aftersales@sweetjewellery.nl
Social media: Facebook Messenger
Telefoon: 0180-453835

Kan ik mijn bestelling ruilen?

Nee, bij ons kun je niet ruilen. Door onze snelle verzending is dit in principe niet mogelijk. Bij elk Sweet item geven wij een maatadvies en zetten wij de afmetingen neer.
Het kan natuurlijk gebeuren dat de maat van het bestelde item toch niet helemaal goed is! Of dat je toch liever dat andere kleurtje had wilt bestellen, omdat die toch nét wat mooier zal staan!

Het ruilen van jouw bestelling is eigenlijk hetzelfde als het retourneren van het door jou bestelde Sweet item en er een nieuw Sweet item voor in de plaats bestellen.
Het andere Sweet item kun je natuurlijk direct via de website bestellen! Bestel dit Sweet item dan snel! Want helaas kunnen wij door onze snel wisselende collecties jouw bestelling niet omzetten! Sorry! 

Uiteraard kun je altijd met jouw vragen terecht bij de meiden van de klantenservice! Zij staan voor je klaar om al jouw vragen te beantwoorden!
aftersales@sweetjewellery.nl

Retourneren vanuit Nederland en Belgie

Je kunt binnen 14 dagen na ontvangst van jouw bestelling, je item naar ons retour zenden. ( herroepingsrecht )

Moet ik betalen voor mijn retourzending?

Ja, je moet betalen voor je retourzending. Dit verschilt per vervoerder. 
Retourneren kan via DHL en UPS.

Hoe verloopt mijn retour pakketje?

Zodra je jouw pakketje opstuurt, komt hij binnen in ons magazijn. Je kunt jouw Track & Trace volgen, wanneer dit zover is.

Na ontvangst van jouw pakketje, zal jouw pakketje direct nagekeken worden en *het bedrag binnen 5 dagen aan jou geretourneerd worden.

Zijn de 5 dagen verstreken en heb jij het desbetreffende bedrag nog niet retour ontvangen? Neem dan even contact op met onze klantenservice zodat we dit voor jou uit kunnen zoeken!

*LET OP: Je krijgt je aankoopbedrag altijd geretourneerd in de vorm waarin je betaald hebt. Heb je dus bijvoorbeeld met PayPal betaald, zal het bedrag ook weer geretourneerd worden op hetzelfde PayPal account. Wanneer je jouw bestelling of een deel van jouw bestelling betaald hebt met een kortingscode/giftcard, zul je dit bedrag ook in de vorm van een persoonlijke code geretourneerd krijgen. 
Retourneer jij je gehele bestelling, dan zullen de (eventueel) gemaakte verzendkosten ook worden teruggestort op het bij ons bekende rekeningnummer.

Valt jouw pakketje / retour buiten om de wettelijk geldende termijnen, dan zullen wij deze niet behandelen en dien je opnieuw verzendkosten naar ons over te maken, om jouw pakketje retour te krijgen.

Klachten / Garantie

Heb je een item ontvangen die niet aan de juiste Sweet kwaliteit voldoet? En twijfel je of dit onder de garantie valt? Stuur dan een bericht naar onze after sales afdeling met als onderwerp klacht.*

Vermeld hierbij de volgende gegevens:

- Jouw klacht
- Je ordernummer
- Een foto van het item/de klacht 

Onze after sales afdeling zoekt vervolgens zo snel mogelijk naar een passende oplossing.

*LET OP: klachten en/of garantie-aanvragen die niet zijn aangemeld bij onze klantenservice én zonder enige correspondentie naar het retouradres worden gestuurd, worden niet in behandeling genomen!

Kan ik meerdere bestellingen met 1 retourlabel terug zenden?

Dat kan! Wanneer je inlogt op https://sweetjewellery.returnista.com/nl kan je al je orders inzien. Dan kan je meerdere orders aanklikken en als 1 pakket terug sturen. Je krijgt dan 1 retourlabel, die je dan kan laten scannen bij het afgiftepunt of de vervoerder.      

LET OP: dit is alleen mogelijk wanneer beide bestellingen nog binnen de gestelde retourtermijn vallen. Wanneer de items uit de ene bestelling al over de retourtermijn heen zijn, mogen deze niet meer geretourneerd worden. Ook niet met items welke nog wel binnen de retourtermijn zijn.

LET OP! Wij accepteren jouw retourzending niet wanneer:

- Het artikel is gewassen en/of gedragen

- De voorgeschreven gebruiksinstructies van het artikel niet zijn opgevolgd

- Het artikel beschadigd is buiten onze schuld om

- Het artikel buiten de wettelijke tijd bij ons binnen is gekomen

LET OP! Valt jouw pakketje / retour buiten om de wettelijk geldende termijnen, dan zullen wij deze niet behandelen en dien je opnieuw verzendkosten naar ons over te maken, om jouw pakketje retour te krijgen.

Retour zenden vanuit Duitsland / Senden Sie die Rücksendung aus Deutschland                           

Je kunt jouw pakketje retour zenden naar / Sie können Ihr Paket zurücksenden nach:

 Sweet Jewellery
 Ringdijk 402
 2983 GS Ridderkerk