Ruilen, Retourneren & Klachten

Contact:

Je kunt contact met ons opnemen via:

- mail: klantenservice@sweetjewellery.nl
- social media: Facebook messenger en Instagram direct message
- telefoon: 078 7856797

Kan ik mijn bestelling ruilen?

Bij elk item geven wij een maatadvies en zetten wij de afmetingen neer. Het kan natuurlijk gebeuren dat de maat van het bestelde item toch niet helemaal goed is! Of dat je toch liever dat andere kleurtje had wilt bestellen, omdat die toch nét wat mooier zal staan! Het ruilen van jouw bestelling is eigenlijk hetzelfde als het retourneren van het door jou bestelde item en er een nieuw item voor in de plaats bestellen. Hieronder staan de stappen uitgelegd die je moet doorlopen om het bestelde item te retourneren. Het andere item kun je natuurlijk direct via de website bestellen!

Het kan natuurlijk ook zo zijn dat jouw bestelling nog niet verzonden is, omdat je bijvoorbeeld een PRE-ORDER item hebt besteld. En nu zie je het item in een ander kleurtje die je toch leuker vind of een maat die je eigenlijk liever had gehad! Bestel 'm dan snel! Want helaas kunnen wij door onze snel wisselende collecties jouw bestelling niet altijd omzetten! Sorry! 

Uiteraard kun je altijd met jouw vragen terecht bij de meiden van de klantenservice! Zij staan voor je klaar om al jouw vragen te beantwoorden!

Retourneren vanuit Nederland en Belgie

Hoe zeer wij ook ons best doen, er kan natuurlijk altijd een item zijn dat niet helemaal naar wens is. 

Daarom is het mogelijk om binnen 14 dagen na ontvangst van jouw bestelling, je item naar ons retour te zenden. ( herroepingsrecht )

Moet ik betalen voor mijn retourzending?

JA! Retourneren via ons retourlabel van de DHL kost €5.25.  Via onderstaande link kun je jouw retour aanmelden en kun je het retourlabel uitprinten. Je mag jouw bestelbevestiging (welke je op het moment van bestellen hebt ontvangen) uitprinten of jouw pakbon in jouw pakketje doen. Zonder gegevens kunnen we jouw retour niet verwerken. Je hebt na ontvangst van je bestelling 14 dagen de tijd om je retour bij ons aan te melden via de link. Ons emailadres voor verdere vragen is: klantenservice@sweetjewellery.nl

Wat moet ik doen om mijn item retour te sturen?

Meld je retour aan via onderstaande link, betaal het label, print het label uit en breng je pakje naar de DHL! Ons retourlabel is van DHL en het pakketje dient bij een officieël DHL punt ingeleverd te worden. Je bent zelf verantwoordelijk voor het retourneren van je items. Vraag dus altijd om een bewijs (track & trace code). 

Hoe maak ik een retourlabel aan?

Maak hier je retourlabel aan en volg de stappen. 
LET OP: Heb jij een klachtenpakketje? Dan kun je dit label ook gebruiken, maar vermeld duidelijk op het pakketje dat het om een klacht gaat. Stop altijd jouw pakbon in het pakketje. Heb je deze niet meer? Dan is een handgeschrevenbriefje met jouw naam, ordernummer en adres ook voldoende. 
Je dient je klacht aan te melden bij onze klantenservice en onze verdere instructies op te volgen, voordat je jouw klachtenpakketje ook daadwerkelijk opstuurt. 

Kan ik mijn pakketje ook zonder DHL opsturen?

Nee, helaas is het niet mogelijk om zonder ons eigen retourlabel naar ons te retourneren.

Hoe verloopt mijn retour pakketje?

Zodra je jouw pakketje opstuurt, komt hij binnen in ons magazijn. Je kunt jouw Track & Trace volgen, wanneer dit zover is.

Na ontvangst van jouw pakketje, zal *het bedrag binnen 14 dagen aan jou geretourneerd worden.

Zijn de 14 dagen verstreken en heb jij het desbetreffende bedrag nog niet retour ontvangen? Neem dan even contact op met onze klantenservice zodat we dit voor jou uit kunnen zoeken!

*LET OP: Je krijgt je aankoopbedrag altijd geretourneerd in de vorm waarin je betaald hebt. Heb je dus bijvoorbeeld met Paypal betaald, zal het bedrag ook weer geretourneerd worden op hetzelfde Paypal account. Wanneer je jouw bestelling of een deel van jouw bestelling betaald hebt met een kortingscode/giftcard, zul je dit bedrag ook in de vorm van een persoonlijke code geretourneerd krijgen. 

Klachten / Garantie

Heb je een item ontvangen die niet aan de juiste kwaliteit voldoet? En twijfel je of dit onder de garantie valt? Stuur dan een bericht naar onze klantenservice met als onderwerp klacht.*

Vermeld hierbij de volgende gegevens:

- Jouw klacht
- Je ordernummer
- Een foto van het item/de klacht 

Onze klantenservice zoekt vervolgens zo snel mogelijk naar een passende oplossing.

*LET OP: klachten en/of garantie-aanvragen die niet zijn aangemeld bij onze klantenservice én zonder enige correspondentie naar het retouradres worden gestuurd, worden niet in behandeling genomen!

Kan ik meerdere bestellingen met 1 retourlabel terug zenden?

Wil jij van verschillende bestellingen items retourneren? Dat kan!* Maar dan hebben we wel jouw hulp nodig. Volg onderstaande stappen, en het moet helemaal goed komen:

- verpak de items van de desbetreffende bestellingen apart van elkaar met bijbehorende pakbonnen
- vervolgens kun je deze aparte pakketjes samenvoegen in één groot pakket
- uiteindelijk kun je van één bestelling een retourlabel aanmaken en deze op het grote pakket plakken

*LET OP: dit is alleen mogelijk wanneer beide bestellingen nog binnen de gestelde retourtermijn vallen. Wanneer de items uit de ene bestelling al over de retourtermijn heen zijn, mogen deze niet meer geretourneerd worden. Ook niet met items welke nog wel binnen de retourtermijn zijn.

LET OP! Wij accepteren jouw retourzending niet wanneer:

- Het artikel is gewassen en/of gedragen

- De voorgeschreven gebruiksinstructies van het artikel niet zijn opgevolgd

- Het artikel beschadigd is buiten onze schuld om

- Het artikel buiten de wettelijke tijd bij ons binnen is gekomen

LET OP! Pakketten die na de wettelijke retourperiode bij ons worden bezorgd, worden niet meer verwerkt. 

 

Retour zenden vanuit Duitsland / Senden Sie die Rücksendung aus Deutschland                           

Je kunt jouw pakketje retour zenden naar / Sie können Ihr Paket zurücksenden nach:

Sweet Jewellery
Het Tasveld 23
3342 GT Hendrik Ido Ambacht

Het online aanmaken van een retourlabel is helaas nog niet mogelijk. / Die Online-Erstellung eines Retourenlabels ist leider noch nicht möglich

Het retourneren vanuit Duitsland is voor eigen rekening. De kosten voor het verzenden worden dus niet vergoed / 

Die Rücksendung aus Deutschland erfolgt auf eigene Rechnung. Die Kosten für den Versand werden daher nicht erstattet.