Retourneren & Klachten

Retourneren vanuit Nederland en Belgie

Hoe zeer wij ook ons best doen, er kan natuurlijk altijd een item zijn dat niet helemaal naar wens is. 

Daarom is het mogelijk om binnen 14 dagen na ontvangst van jouw bestelling, je item naar ons retour te zenden. ( herroepingsrecht )

Moet ik betalen voor mijn retourzending?

JA! Retourneren via ons retourlabel van de DHL kost €5.25. Uiteraard staat het vrij om via een andere verzendpartij aan ons te retourneren. Mocht je ervoor kiezen om jouw pakketje via een andere verzendpartij te retourneren, mag je jouw bestelbevestiging (welke je op het moment van bestellen hebt ontvangen) uitprinten of jouw pakbon in jouw pakketje doen. Zonder gegevens kunnen we jouw retour niet verwerken. Je hebt na ontvangst van je bestelling 14 dagen de tijd om je item naar ons terug te sturen. Lukt dit niet? Zorg er dan voor dat jouw retour binnen 14 dagen na ontvangst van je bestelling per mail bij ons is aangemeld. Dan heb je daarna namelijk nog 14 dagen de tijd om je item terug te sturen. Ons emailadres is: klantenservice@sweetjewellery.nl

Wat moet ik doen om mijn item retour te sturen?

Meld je retour aan via onderstaande link, betaal het label, print het label uit en breng je pakje naar de DHL! Ons retourlabel is van DHL en het pakketje dient bij een officieël DHL punt ingeleverd te worden. Je bent zelf verantwoordelijk voor het retourneren van je items. Vraag dus altijd om een bewijs (track & trace code). 

Hoe maak ik een retourlabel aan?

Maak hier je retourlabel aan en volg de stappen. 

Kan ik mijn pakketje ook zonder DHL opsturen?

Jazeker! Je mag zelf kiezen met welke service, jij je pakketje terug zendt. Let op dat je je pakketje dan aanmeld bij onze klantenservice, zodat je niet te laat bent.

Meld jouw retour aan d.m.v. een e-mail naar klantenservice@sweetjewellery.nl te sturen.

Je kunt jouw pakketje retour zenden naar:

Sweet Jewellery
Veerplaat 17
3313 LJ Dordrecht

Kan ik meerdere bestellingen met 1 retourlabel terug zenden?

Jazeker! Maar let op dat je volgende stappen goed doorloopt om problemen te voorkomen.

- Meld je oudste bestelling aan volgens de bovengenoemde stappen.
- Meld via de e-mail de andere items aan.
- Verpak je bestellingen apart per bestelling.
- Voeg van alle bestellingen je pakbon erbij.
- Verpak de losse bestellingen dan in 1 pakket voor verzending en gebruik jouw retourlabel.

LET OP! Wij accepteren jouw retourzending niet wanneer:

- Het artikel is gewassen en/of gedragen

- De voorgeschreven gebruiksinstructies van het artikel niet zijn opgevolgd

- Het artikel beschadigd is buiten onze schuld om

- Het artikel buiten de wettelijke tijd bij ons binnen is gekomen

LET OP! Pakketten die na de wettelijke retourperiode bij ons worden bezorgd, worden niet meer verwerkt. 

Hoe verloopt mijn retour pakketje?

Zodra je jouw pakketje opstuurt, komt hij binnen in ons magazijn. Je kunt jouw Track & Trace volgen, wanneer dit zover is.

Binnen 5 dagen wordt jouw pakketje behandeld en ontvang je daarover een mail. Gebeurt dit niet, neem dan contact op met onze klantenservice, zij zullen dan een onderzoek starten, wat er met jouw pakketje is gebeurt.

Wij hanteren een wachttijd van 48 uur voor het onderzoek, daarna zullen wij u een resultaat geven.

Retour zenden vanuit Duitsland / Senden Sie die Rücksendung aus Deutschland                           

Je kunt jouw pakketje retour zenden naar / Sie können Ihr Paket zurücksenden nach:

Sweet Jewellery
Veerplaat 17
3313 LJ Dordrecht

Het online aanmaken van een retourlabel is helaas nog niet mogelijk. / Die Online-Erstellung eines Retourenlabels ist leider noch nicht möglich

Het retourneren vanuit Duitsland is voor eigen rekening. De kosten voor het verzenden worden dus niet vergoed / 

Die Rücksendung aus Deutschland erfolgt auf eigene Rechnung. Die Kosten für den Versand werden daher nicht erstattet.

Klachten / Garantie

Heb je een item ontvangen die niet aan de juiste kwaliteit voldoet? En twijfel je of dit onder de garantie valt? Neem dan contact op met onze klantenservice per e-mail.*  Op klantenservice@sweetjewellery.nl met als onderwerp klacht.

Vermeld hierbij de volgende gegevens:

- Jouw klacht,

- Je ordernummer

- Een foto van het item/de klacht 

Onze klantenservice zoekt vervolgens zo snel mogelijk naar een passende oplossing.

Heb je de klacht aangemeld bij de klantenservice? Dan kun je jouw pakket versturen naar het volgende adres:

Sweet Jewellery

Het Tasveld 23

3342 GT Hendrik Ido Ambacht

Let op: Voeg een korte uitleg bij jouw pakketje met i.i.g je naam en de klacht, zonder uitleg kunnen wij jouw pakketje niet behandelen.

*Let op: klachten en/of garantie-aanvragen die niet zijn aangemeld bij onze klantenservice worden niet in behandeling genomen!