F.A.Q,

Veelgestelde vragen

Hoi! Heb jij een vraag?
Kijk dan of het antwoord op jouw vraag hieronder al staat voordat je een berichtje stuurt naar onze klantenservice. 

Hoe kan ik de klantenservice bereiken?

Je kunt onze klantenservice bereiken via de mail, telefoon, Facebook messenger en Instagram. Wij doen ons uiterste best om jouw vraag binnen twee werkdagen te beantwoorden. Jouw bericht wordt onder een uniek toegewezen nummer geregistreerd in ons systeem. Wij werken van oud naar nieuw, waardoor je altijd reactie ontvangt op jouw bericht. Gelieve niet via al onze beschikbare kanalen meerdere berichten verzenden. 

Wat is een PRE-ORDER?

Een PRE-ORDER item houdt in dat wij het item hebben besteld bij onze leverancier in een bepaalde hoeveelheid. Deze hoeveelheid wordt online gezet met de PRE-ORDER datum erbij. Deze datum geeft aan wanneer wij het Sweet item van onze leverancier binnen krijgen. Wanneer het Sweet item bij ons binnen is, wordt jouw pakketje zo snel mogelijk verzonden.

Wanneer wordt mijn pakketje verzonden?

Heb je een PRE-ORDER besteld? Dan proberen wij jouw pakketje met liefde zo snel als mogelijk te versturen, zodra wij het item binnen hebben.* DHL doet er alles aan om het pakketje de volgende dag bij jou te bezorgen.

*Je kunt de PRE-ORDER datum terugvinden in je orderbevestiging, achter de naam van het item.

Kan ik meerdere bestellingen samenvoegen?

Jazeker dat kan! Wanneer je meerdere bestellingen met daarin een PRE-ORDER hebt geplaatst, kun je de ordernummers van jouw bestellingen mailen naar klantenservice@sweetjewellery.nl
De meiden daar zullen dit verder afhandelen en je een kortingscode aanbieden voor de (eventueel) teveel betaalde verzendkosten. LET OP! De PRE-ORDER data mogen niet langer dan 7 dagen uit elkaar liggen & jouw pakketje wordt pas verzonden, nadat alle items bij ons binnen zijn gekomen. 

Is er een fysieke Sweet Jewellery winkel? 

Nee! Je kan bij ons alleen online via de webshop Sweet items bestellen. 

Wel organiseren wij maandelijks een Sample Sale waarin het mogelijk is om bij ons op kantoor de overige items van de collectie te shoppen. Deze data delen we natuurlijk op tijd met jullie!

Mijn maat is niet meer beschikbaar, wat nu?

Wanneer de gewenste maat niet meer bij het item staat, of je deze niet kunt toevoegen aan jouw winkelmandje, is de maat helaas uitverkocht. We doen ons uiterste best om de maten aan te vullen, maar we weten nooit zeker of dit gaat lukken. Daarom adviseren wij om onze Facebookpagina en/of Instagram goed in de gaten te houden voor eventuele aanvullingen! 

Kan ik betalen met cadeakaarten van bijvoorbeeld Fashioncheque, Fashion giftcard, VVV bon, etc.?

Nee, dit kan bij ons niet! Wel hebben wij onze eigen cadeaukaart!

Hoe kan ik mij Sweet Jewellery cadeaukaart gebruiken?

De cadeaukaart moet in één keer gebruikt worden en kan bij het betalen ingevuld worden als kortingscode.

Let op! Er blijft geen geld op de cadeakaart staan en het is mogelijk om één cadeaukaart per bestelling te gebruiken. 

Wat is de status van mijn pakketje?

De status van jouw pakketje kun je in jouw account en via de track en trace code nakijken. De track en trace code ontvang jij zodra je pakketje bij ons het magazijn uit is en overhandigd is aan DHL.

Moet ik betalen voor het retourneren van mijn pakketje?

Ja, het retourneren van jouw pakketje is op eigen kosten. Klik hier en lees je alle informatie over het retourneren van je pakketje. In onze blog lees je waarom je moet betalen voor jouw retour.

Kan ik mijn bestelde item nog omwisselen voor een ander item?

Nee, bij ons kun je niet ruilen. Door onze snelle verzending is dit in principe niet mogelijk. Bij elk Sweet item geven wij een maatadvies en zetten wij de afmetingen neer. Het kan natuurlijk gebeuren dat de maat van het bestelde item toch niet helemaal goed is! Of dat je toch liever dat andere kleurtje had wilt bestellen, omdat die toch nét wat mooier zal staan!

Het ruilen van jouw bestelling is eigenlijk hetzelfde als het retourneren van het door jou bestelde Sweet item en er een nieuw Sweet item voor in de plaats bestellen. Het andere item kun je natuurlijk direct via de website bestellen! Bestel dit Sweet item dan snel! Want helaas kunnen wij door onze snel wisselende collecties jouw bestelling niet omzetten! Sorry! 

Kan ik mijn pakketje ook retourneren zonder het retourlabel?

Nee, dit is niet mogelijk. Mocht je dit toch doen, wordt jouw pakketje mogelijk niet juist verwerkt en zal het langer duren voordat wij jouw retour hebben verwerkt.

Hoe verloopt de verwerking van mijn retourpakketje?

Zodra je jouw pakketje retour stuurt, komt hij binnen in ons magazijn. Via Track & Trace krijg je een berichtje wanneer het pakketje bij ons in het magazijn is binnengekomen. Het pakketje zal worden nagekeken op onze retour eisen. Wanneer het item goedgekeurd gekeurd is zal *het bedrag binnen 5 dagen aan jou geretourneerd worden. 

Zijn de 5 dagen verstreken en heb jij het desbetreffende bedrag nog niet retour ontvangen? Neem dan even contact op met onze klantenservice zodat we dit voor jou uit kunnen zoeken!

*LET OP: Je krijgt je aankoopbedrag altijd geretourneerd in de vorm waarin je betaald hebt. Heb je dus bijvoorbeeld met PayPal betaald, zal het bedrag ook weer geretourneerd worden op hetzelfde PayPal account. Wanneer je jouw bestelling of een deel van jouw bestelling betaald hebt met een kortingscode/giftcard, zul je dit bedrag ook in de vorm van een persoonlijke code geretourneerd krijgen. 

Retourneer jij je gehele bestelling, dan zullen de (eventueel) gemaakte verzendkosten ook worden teruggestort op het bij ons bekende rekeningnummer.

Valt jouw pakketje / retour buiten om de wettelijk geldende termijnen, dan zullen wij deze niet behandelen en dien je opnieuw verzendkosten naar ons over te maken, om jouw pakketje retour te krijgen.